2010. április 3., szombat

Blues Revolver | 1.


Első bandabemutató mini sorozatunknál a reflektorfény a The Blues Revolver” nevű, 3 fiatal fiúból álló zenekarra irányul. A zenekar tagjai Dlabig Péter (dob), Láng Dániel (basszusgitár) és Pfeiffer Ákos (gitár és ének), 16; 17 és 15 évesek. A riport sorozat első részéből kiderül, ők milyen zenét szeretnek, kit tartanak példaképnek, milyen zenét játszanak, és hogy tudják megoldani, hogy az iskola és a zenélés párhuzamosan is működjön…


1. rész

K. Első kérdésem -énis nagyon zavarban vagyok, még is csak premier :D - alapkérdés, hogy alakult a bandátok? Kinek az ötlete volt,és hogy találtátok meg egymást?
D.: már óvóda óta ismerjük egymást, és az Ákos 11-12 évesen kezdett el gitározni és igy jött az ötlet, hogy vegyünk mi is hangszert és játszunk együtt. Aztán tavaly augusztusban alakult a banda, mert megfogadtuk, hogy lesz ebből valami.

K: Óvodában is jóban voltatok?:) megvolt az a "csapat összhang" vagy akkor még nagyon korai volt?
Á.: Már óvoda óta nagyon jó barátok vagyunk. A szüleink is nagyon jóban vannak, és hát a Danit óvoda elöttöl is ismerem de arra annyira nem emlékszem.
P. már megvolt a "csapat összhang" nagyon jól kijöttünk már akkor is, és már akkor együtt voltunk mindenhol.

K.: Ez aranyos. :) ezek szerint a mai napig a próbatermen és fellépéseken kívül is megvan a barátság?
Ákos: igazából ez már mondhatni testvériség, amikor csak tudunk együtt vagyunk.
Dániel: ez így van, habár én már csak hétvégén tudok velük lenni az iskola miatt.
Peti: de tényleg nagyon nagy a barátság, minthamár tényleg testvérek lennénk

Apropó, suli. Egyértelműen mind 3-an középsulisok vagytok. Milyen szakmát választottatok, és hova jártok suliba?
Peti: Esztergomba járok gépészeti szakon, vagyis itt egy ismert szakközépiskolában
Ákos: Én is Esztergomba járok csak egy másik iskolába a Bottyán János Műszaki Szakközépiskolába, elektromechanikai szakon.
Dániel: Én Győrbe járok a Bercsényi Miklós Sportiskolába, és milyen véletlen sporton vagyok:D

A következő kérdés inkább személyesebb. A zenélés és az egész népszerűség dolog nem megy a magánéletetek kárára? Értem ezt barátokra,barátnőkre leginkább...
Dániel: a barátaim mindenben támogatnak szóval nekem egyértelműen nem.
Ákos, Szintúgy.
Peti: Talán kevesebbet tudok tanulni, habár ez nemigazán nagy probléma, de azon kívül nem :D

Gondolom vannak bőven rajongóitok, volt már valami vicces élményetek velük, akár koncerten, akár civilben?
Ákos: a másik zenekarommal volt egy kellemetlen eset, amikor egy "kissé" ittas hölgy neki esett a hangszórómnak és felborította :D
Dániel: Igazából vicces élmény nem igazán, csak Győrben kért tőlem egy vadidegen autogramot, és eléggé meglepődtem de azt mondta, hogy egyszer talán érni fog valamit :D Még azt mondta, hogy az interneten látta a videóinkat és megismert :D
Peti: Vicces élményem nekem sem volt még velük, csak rengeteg dicséretet kapok olyanoktól is, akiket nem ismerek, és az első koncertünkön egy híres gitárossal adtuk elő az utolsó számunkat, na az emlékezetes dolog lesz. Ez az ember egyébként Petendi Tamás egy gitár Isten, ha jól tudom most Texasban tépi a húrokat.

A rajongókkal tartjátok a kapcsolatot, esetleg maileztek, vagy msn?
Dániel: msnen igen, e-mailben talán, ha kaptam egy levelet :D Nem érzem még úgy, hogy sokan rajonganának értünk, de remélem és azért dolgozunk hogy igy legyen.
Ákos: Msn-en igen e-mailban nemigazán, de pl. élőben tartom a kapcsolatot egykettővel.
Peti: én is az Msn-t tudnám mondani, ez egy igen népszerű kommunikációs program.

Na, akkor kis bevezetés után térjünk rá a lényegre. Én már tudom, de az olvasók valószínűleg még nem, milyen stílusú zenéket játszotok?
Dániel: Blues és Rock'n'roll stílusban játszunk.
Ákos: Nekem nagy kedvencem Stevie Ray Vaughan, igazából az ő hatására kezdtem el gitározni.
Peti: Ha már kedvencek akkor mondhatnánk Jimi Hendrixet mert számtalan dalát játszuk.
Ákos : A főbb stílusunk a blues voltaképpen.

Vannak saját számaitok, de játszotok feldolgozásokat is, ha jól tudom. Terveztek még saját számokat, vagy inkább a feldolgozásokra koncentráltok?
Dániel: Vannak saját számaink, nem sok, vannak befejezetlenek is, de tervezzük a gyarapodását.
Ákos: Leginkább Ramones, Stevie Ray Vaughan és Jimi Hendrix feldolgozásokat játszunk.
Peti: Én nagyon szeretem a Ramones-t :D
Dániel: Három saját számunk már teljesen készen vann, már csak kamera kell, és igen dalszövegünk is van.

Nyilván szeretnétek később is zenéléssel foglalkozni, és sajnos ma már elég nehéz úgy megtalálni a helyeteket, hogy nem túl populáris zenét játszotok, és szerintem a bluest betehetjük ebbe a kategóriába, főleg a korosztályunkban. Szerintetek helyt tudnátok állni, és sokakkal tudnátok megkedveltetni a műfajotokat a bandán keresztül, vagy fordítva?
Ákos: Nekem igazából ez az egyik főbb célom. Szerintem a blues nemcsak, hogy szép de nagyon nehéz, és nem csak egy stílus, hanem egy életérzés. Számomra a mindent jelenti, egész életemben ezzel szeretnék foglalkozni.
Dániel: Ha tényleg - mert ugye nektek nagyon bejött - remélem másokra is hasonló hatással lesz a zenénk. Igazából a blues-t az Ákos szerettette meg velem, addig nem igazán hallgattam, mert sokkal jobban foglalkoztam a Foo Fighters-el és a többi rock együttessel.
Peti: Én a blues mellett nagyon szeretem a punk, és a grunge stílust, mint például a Nirvana. Habár punk számokból is a régebbieket szeretem, nem ezeket az új discosított dolgokat, mert ez szerintem már nem is igazi zene.

Van valami konkrét célkitűzésetek, akár a közeljövőben? Úgy értem, természetes, hogy szeretnétek ismertek, és elismertek lenni, koncertezni, albumot kiadni stb... De van valami konkrétum, amit mostanában szeretnétek elérni?
Dániel: Nekem az a lényeg, hogy minél ismertebbek legyünk, de emellett van egy saját számunk, amit tökéletesre szeretnénk megcsinálni.
Ákos: Ha ismertek leszünk, én szeretnék jótékonysági koncerteket adni, ugyanis nemrég adtam elő egy ilyen előadáson Budapesten a Semmelweiss egyetem Szülészeti osztályának a támogatására.
Peti: Én is nagyon szeretném, hogy ismertek legyünk. És ha készen lesznek az új számaink, lesz új ötlet, azután egy lemezkiadó és album.
Dániel: De ezek az ötletek egymás után következnek. Egyik jön a másik után :D

Akkor így az első rész lezárása képpen, üzennétek valamit az olvasóknak?:D
Dániel: Én azt üzenném, hogy nyugodtan írjanak nekünk. És ha tetszik is nekik, akkor szívesen várjuk őket a közeli koncerteken.
Ákos: Szeressétek a bluest!! :D
Peti: Hallgassatok minket:D


Várunk titeket a következő résszel, valamint a többi bandabemutatóval, ahol újabb fiatal, feltörekvő zenekarokat ismerhettek meg közelebbről.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Friends

Followers

Fave This

My Band Copyright © 2009 Not Magazine 4 Column is Designed by Ipietoon Sponsored by Dezigntuts